Alla inlägg den 30 april 2009

Av Monica - 30 april 2009 09:08

Hundträning och besök på Vendelas blivande förskola står på programmet denna soliga Valborgsdag!


Klockan tolv ska vi möta upp lite Grindsjon ute på Botkyrka och träna lite hund. Igår körde jag lite med Axa hemma i hallen. Började med burlekar... hann inte mer än att ta fram buren så skulle hon springa in i den på en gång :) Jag hade inte ens öppnat den men hon tryckte på med huvudet och när inte det gick att komma in så började hon krafsa med tassarna :) Hon gillar buren!! Vilket var ju ett delmål så vi är på rätt väg helt klart :D


Nosduttar i handen körde jag också. Tanken bakom detta är att hon alltså när jag håller fram min handflata komma och dutta i den med nosen. Det är början till att komma och lämna föremål i handen. Nu gör hon nosduttarna så bra att nästa steg är att börja med ett föremål.

Det här gick jättebra och trots att jag inte har kört det på över en vecka så kom hon och duttade i handen direkt när jag vände upp handflatan :)  Hon är så duktig lilla Braxen!! Nästa vecka har jag anmält mig till en timmes privatundervisning ute i Bålsta hos en Canis-instruktör, det ska bli jättekul!! Jag känner att träningsmetoden passar mig jättebra och den passar även ypperligt för Axa :))


Ikväll blir det inget speciellt Valborgsfirande utan vi kommer nog ägna tiden åt Kenneths bokföring för firman.




Ovido - Quiz & Flashcards