Alla inlägg under februari 2011

Av Monica - 28 februari 2011 12:26

Babysimmet igår var rena drömmen. Tre barn och två instruktörer    Evelina tyckte det var jättekul!


  

Med banan efter simmet..

 

Annars bestod gårdagen av lek, pyssel och lite städning.

Tjejerna kommer oftast överens och kan leka bra ihop :)


  

Axa verkar känna sig lite ensam utan Nigma och vill gärna vara med!


Då jag fortfarande inte vill vara hemma så mycket åkte vi till öppna förskolan idag med. Det märks att Evelina börjar känna igen sig nu och var mycket mer säker denna gången!

  




Ikväll väntar en hård träning med PT!!    Precis vad jag behöver, då orkar jag inte tänka på nåt annat än att försöka överleva   

  

Av Monica - 27 februari 2011 09:58

Tycker knappt helgerna hinner börja förän dom är slut...

Igår hade vi en jättetrevlig kväll hos Gunilla och Erik. Deras Agnes är drygt 1 månad äldre än Vendela och tjejerna börjar hitta varandra riktigt bra. Leker super tillsammans och det är bara när dom börjar bli lite trötta som det kommer fram lite meningsskiljaktigheter   

De har även lilla Gustaf som är 2 månader äldre än Evelina, riktigt kul att vi hittat denna familj som är så trevlig   


  

God mat blev vi bjudna på!

 

Och så blev det melodifesdtival såklart :)



Nu är det snart lunchdags.. Kenneth jobbar idag så jag har planerat en liten pysseldag för tjejerna. Det blåser kallt ute så det får bli en innedag. Ikväll är det dags för Evelinas babysim. Hon har varit sjuk de senaste två gångerna så det ska bli riktigt kul att äntligen komma dit igen!


  

Av Monica - 26 februari 2011 14:44

Vendelas simning gick jättebra igår! Den lilla damen kan ha ett djävulusiskt humör och har haft det på simningen vilket visar sig med att hon vrålar och slår! mig när hon inte får bada mera.

Men, för två gånger sedan sa jag att: nu får du bara denna chansen på dig. Är du inte snäll idag kommr vi inte bada något mer! Och de senaste två gångerna har varit helt underbara    Hon har varit genomsnäll och gjort allt jag bett henne om. Det blir så roligt att göra saker med henne när hon är på det humöret!!


Idag har jag hunnit med löpning och bodypump, riktigt bra gick det!

Kvällen spenderas hemma hos våra kära vänner Wennergrens, kommer som vanligt bli ytterst trevligt   


  

Vendela med alla sina vagnar :)

Av Monica - 25 februari 2011 12:34

På något konstigt sätt går livet vidare utan min lilla hund... Det är fortfarande tungt, tungt och jag börjar gråta så fort jag tänker på henne. Jag får fortfarande panik när jag tänker på att hon faktiskt inte finns mer...


Därför kan jag inte vara hemma på dagarna utan vill helst hitta på något att göra. Både igår och idag har vi varit på öppna förskolan i Ösmo. En riktigt bra öf med trevliga föräldrar och personal.

Ska gå dit mer med Vendela, hon är ju hemma från dagis minst en dag i veckan.


  

Lunchpaus

 

Fredagkvällar har Vendela simskola vid Handens sjukhus. Helt underbar bassäng med cirka 37 grader i vattnet    Det är precis vad man behöver i den här eviga kylan som aldrig ger med sig. 


Ikväll blir det fredagsmys med thaimat och popcorn!


  

Vendela var på kalas förra helgen hos en dagiskompis!

Av Monica - 22 februari 2011 20:00

Idag har jag tagit farväl av min trognaste vän...

I vått och torrt har hon stått vid min sida och aldrig svikit mig under nästan 10 år som vi fick tillsammans.

Vi har delat glädje och sorg och hon har varit mitt stora stöd under jobbiga stunder i mitt liv.


Det är helt vedervärdigt tungt just nu och det känns som jag ska gå sönder inombords.


Jag älskar dig Nigma och kommer alltid att göra det!! Tack för allt, vila i frid..  

  

Ovido - Quiz & Flashcards