Alla inlägg under december 2008

Av Monica - 24 december 2008 09:43

Julafton spenderades i Viksjö hos mormor och morfar. Jag, K och VJ åkte ut till lunch, dop i grytan, och sen tog vi en promenad runt i Baylake. Vi tittade på min gamla lägenhet i Högby och sen gick vi till Fastebolskolan och kikade på mitt klassrum jag hade i årskurs 4-6 J

På eftermiddagen kom Thomas och Malin, och farmor och farfar. Vi åt massa god mat och Vendela fick många fina julklappar J Vi vuxna fick ju också men hon fick sina på eftermiddagen medan hon fortfarande var pigg!

Av Monica - 6 december 2008 09:44

Inatt sov V till halv fyra för att äta och sedan somna om till halv åttaJ

Vi åkte ut till Herrö och hade överläggning med byggjobbarna om väggarna. Vi ska ju ha så många speciallösningar med skjutdörrar och inbyggda skåp, hyllor och lådor så det blir lite pyssel att förmedla allting så det inte uppstår några missförstånd. Ryggåstaket blir verkligen kanonfint!!!

Momor, morfar, farmor och farfar kom förbi och kikade på huset. Sedan åkte vi och mormor och morfar och gick på julmarknad i hamnen i Nynäs.

På vägen hem släppte K och V av mig vid Sats och jag tränade en timme medan dom var på K´s jobb. Handlade med oss Thaimat hem och nu är det dags för Potteln att sova och vi ska titta på film. Det är llite som ”back in the good old days” J

Av Monica - 5 december 2008 09:46

Inatt som V mycket bättre!! Vi hämtade ju upp K i stan strax efter 21 så vi kom hem till Vallentuna vid tio. Då fick hon välling och sen sov hon till 6:30 J Ganska välbehövligt!!

Köksmötet gick bra, tog lång tid som vanligt! Men nu har vi bestämt oss.. Svarta luckor blir det i köket!! Och vita högblanka i tvättstugan. Kommer bli jättefint J Leverans kommer ske om 2,5 vecka.

Efter mötet åkte jag och V hem till mormor och bakade pepparkakor. Eller jag bakade och V lekte med mormor J Sen åkte vi till Outlet och letade kläder till V men vi hittade faktiskt inte några fina.

 
Av Monica - 4 december 2008 09:48

Vendela sov otroligt dåligt inatt så vi var ganska sega imorse. Men till lunch kom vi iväg till Täby C för att titta lite i affärer. Jag hittade en röd klänning som VJ ska ha på julafton J

På eftermiddagen kom K hem tidigt så vi åkte ner till huset för att titta på alla våra fönster!!! Jättefint J MEN, de två stora fönstrena som är i vardagsrummet hade tydligen inte passat?!! Hur svårt ska det vara? Det är ju standardmått på det huset... vi har ju inte kunnat göra några speciallösningar alls.... Kan ju bara tänka mig hur det hade blilvit om vi hade kunnat göra det.. Happ, så nu får vi se när vi får de fönstrena. Fortfarande är det ingen som ringt och sagt det till oss utan det var våra byggjobbare som sa det.

Det händer saker i huset!! Vi har ju inte varit helt nöjda med den lösningen på ryggåstaket som A-hus gjort. Vi har ju tagit bort ett sovrum för att få större vardagsrum och då vill vi ju ha ryggåstak i hela rummet. Men titta på ritningen nedan; förvisso är den spegelvänd mot vårt hus men man ser att ryggåstaket slutar innan det borttagna sovrum 3.
Men, nu har våra duktiga byggjobbare öppnat upp och modifierat takstolarna så vi får ryggåstak i hela vardagsrummet!!! Jättefint kommer det bli J Ska försöka ta bilder på lördag då vi ska ut och visa mormor och morfar huset.

 

På vägen hem från Herrö släppte vi av K i stan där han skulle träffa Thomas, Martin och Bången för att äta middag och dricka lite öl. Det behövs att få tänka på lite annat och inte bara huset hela tiden. Jag och VJ åkte ut till Baylake och umgicks lite med mormor, morfar och Nigma. Jag och V ska dit imorgon igen och baka julkakor J Om hon är helt frisk då ska vi också passa på att ta en sväng förbi Linda och Isak och se hur han växer J

På förmiddagen imorgon har vi även köksmöte med Kvik... Då ska vi bestämma oss att vi vill ha svarta luckor!!! På kvällen tänkte jag försöka komma iväg och träna, nu är jag tillräckligt frisk för att köra lite lätt J


 
Av Monica - 3 december 2008 09:51

Nu har vi fått fönster!! Men tror ni att dörrarna var med? Nej.... Ringde vår säljare och han var lika förvånad som jag. Han trodde att dörrarna hade suttit i redan vid leverans... Undrar om de har glömt dom också. Börjar bli ganska irriterad nu faktiskt, vill ju kunna låsa huset!

I leveransen var även våra hängrännor med och tror ni inte att typ hälften av dom var skadade i leveransen... Många var alldeles platta så det blir reklamation på dom.

Idag är det farfars födelsedag så vi var ner till dom på middag, gott och trevligt J

Vi fick undervattensbilderna idag, jätteroligt att se J

 
Av Monica - 2 december 2008 09:53

Vi hade möte med två elektriker ute i huset idag. K vill ju ha så mycket speciallösningar så det verkar dra iväg i pris.... Men de skulle i varje fall göra en offert på allt så får vi utgå därifrån.

Annars jobbas det på i huset J Känns ganska skönt att det inte är vi som jobbar nu utan att vi står lite vid sidan om och tittar på. Men snart kommer nog arbetslusten tillbaka så då ska vi måla och fixa J

Imorgon kommer våra fönster så Vj och jag får åka ner och ta emot dom. Borde väl egentligen A-hus gör för det är ju dom som har slarvat med beställningen?!!

Vendela är för närvarande ganska snuvig så hon får hålla sig ganska mycket i stillhet. Egentligen skulle vi hem till en i mammagruppen imorgon på lunch men vi har fått ställa in det L  Istället får jag och Vendela åka ner till Herrö och ta emot våra fönster och dörrar.
Ovido - Quiz & Flashcards