Alla inlägg den 4 april 2009

Av Monica - 4 april 2009 08:13

Valpkursen igår var kul!! Solen sken och alla deltagare var mysiga och trevliga :)

Vi började med att köra lite hanteringsövningar vilket är jättenyttigt för morrhoppan Axa..!  Jag gör mycket hanteringsövningar hemma men det var kul att få nya tips på övningar. Hon var inte helt nöjd med att Birgitta skulle hantera henne på det sättet hon gjorde. Birgitta löste det hela strålande och det var en mycket bra erfarenhet för Axa. I Axas värld har det varit jag som sagt till och hon har full koll på att mig är det inte lönt att bråka med. Så det var super att helt plötsligt säger beter sig någon annan precis så där som matte gör .. :)


Sen tränade vi kontaktövningar och lite balansövningar. Körde lite leta godis och avslutade med en hittaövning. Jag och Kenneth körde en hittaövning häromdagen och då var hon inte alls så noga med vart jag hade tagit vägen men nu sprang hon fram som blixten till mitt gömställe :D 

Hon är så rolig Axa och jag börjar förstå bättre och bättre hur hon fungera. Det krävs oftast en omgång när jag presenterar vad hon ska göra och sen gör vi om allt om någon dag och då har polletten trillat ner :))


Vi var fyra valpar på kursen, bara rottisar! Jag som hade hoppats på lite andra raser också då vi enbart alltid tränar med rottisar, men det var jättekul ändå! Förutom Axa så är det brorsan Aztor och syster Azta :)  Syskonen skötte sig jättebra och jag är helt säker på att om cirka 2 år kommer vi göra stordåd på appellplanerna :D


Nu ska vi ut till Herrö och bygga på huset. Snälla mormor, morfar och min storebror Thomas ska komma och hjälpa. Vad hade vi gjort utan all hjälp vi får utan våra nära och kära :))

Ovido - Quiz & Flashcards