Alla inlägg under oktober 2009

Av Monica - 30 oktober 2009 09:34

De två senaste dagarna har bestått av VAB. Herregud vad tråkigt Tyst Vendela har haft feber och snuva men idag är hon tillbaka på dagis igen!


Tvättstugan börjar bli klar Cool Bänkskivorna är så gott som på plats och Kenneth sliter som bara den där inne på kvällarna Kyss Du är så duktig älskling Flört

Ska försöka fota och lägga upp bild så ni får se hur fint det blir.


Imorgon är det sök på förmiddagen och det ska bli riktigt kul och se om hon fortsätter så fint som hon gjorde sist vi körde. Ska ordentligt lägga upp skicken så att det inte är på grund av mitt slarv hon eventuellt misslyckas.

På måndag ska jag och Anna åka med vovvarna till Stefan Rosén, Redog i Västerås och gå igenom lite fysik på våra hundar.


Vi får hem en container över helgen där vi ska kasta allt skräp, ska bli skönt att få rent på tomten!


Egentligen skulle Trixie (katten) komma hem till oss i helgen men vi sköt på det till nästa helg då det är lugnare.


Av Monica - 27 oktober 2009 08:45

Har haft en superhelg!!


Lördagen började med sökträning ute i Tungelsta. Denna gång hade jag riktigt tänkt igenom innan hur jag ville köra och det gick super!!! Ett stort tack till Anna som åkte hela vägen och ställde upp och figgade trots att hon inte körde med någon av sina hundar. Glad


Efter hundarna var det dags att åka in till stan och möta upp Hillevi för att gå på spa!!! Fick presentkort när jag fyllde 30 och nu var det äntligen dags att nyttja det. Hade bokat en fotbehandlning och en kroppsbehandling för gravida. Det var helt gudomligt Cool Så underbart att vi bestämde oss för att göra om detta innan jul.


Efter spa:t åkte vi hem till Hillevi och Johan där Kenneth och Vendela var. Thomas, Malin och min lilla söta brorsdotter Maja kom också förbi. Killarna lagade jättegod skaldjurspaj Glad Lika trevlig kväll som vi alltid har tillsammans Skrattande


Söndagen ägnades åt att hämta en säng till Vendela som jag köpt på blocket. Den blev super! Ska lägga upp kort imorgon.

Vi åkte även till Fredells och handlade garderobsinredning, ÄNTLIGEN!!! De hade 30% rabatt och det var otroligt mycket folk. Men trots det och en icke samarbetsvillig Vendela så räknade Kenneth fram vad vi behövde Kyss


  

Tjusigt va?!


Måndagen gick åt till att plocka in i garderoben och fixa Vendelas rum, plus gosa med den lilla människan som var otroligt mammig.


Ikväll är det hundträning på Haninge BK tillsammans med Anna och Kristin Cool



Av Monica - 23 oktober 2009 08:31

Får frågan hela tiden om det är något som jag är extra sugen på när jag är gravid. Och ja, klart jag är Cool

När jag väntade Vendela var det apelsiner som jag tryckte i mig som en galning och nu är det julmust, pepparkakor och satsumas... Jag äter dessa tre kategorier så det sprutar ur öronen Tungan ute Undra hur jag kommer må om jag ska fortsätta proppa i mig detta i 4,5 månader till Oskyldig


  

Av Monica - 22 oktober 2009 07:05

Alla mina prover var utmärkta fick jag veta hos barnmorskan igår. Helt otroligt att man kan må skit och värdena kan inte blir bättre Foten i munnen Men, det var ju det jag ville höra! Lättare att må dåligt när man vet att det inte är något farligt Cool


Det var någon mamma som hade bundit upp sina två små hundar utanför staketet när hon hämtade sitt barn och var tror ni Vendela var?!! Joho, stod vid staketet och pratade med vovvarna Skrattande Hon gillar djur! Personalen har börjat skriva en lapp om vad alla barnen har haft för sig på dagen och igår hade Vendela varit med och hjälpt till med hönsen Glad Vi ska vara hönsvakt den 7 november och då ska vi släppa ut och in dom och ge dom vatten och mat, ska bli kul!!


Köpte lite nya böcker till Vendela innan jag hämtade henne på förskolan som vi satt och roade oss med på kvällen.

K jobbade sent så vi hade tjejkväll med vovvarna Kyss

Av Monica - 21 oktober 2009 09:33

har gått! Tiden bara flyger iväg Cool

Helgen som var ägnades åt båtupptagning och barnkalas. Vi hann även med att titta på en kisse hos Djurhjälpen i Waxholm. Trixie är 7 år och en jättego kisse, hon kommer flytta hem till oss om cirka två veckor om allt går som det ska Skrattande


Vi har äntligen fått upp duschväggen i badrummet och kan nu duscha med en stoooooora duschen!! Den är 32 cm och den är helt underbar, tror jag stod i 20 minuter igår och njöt Tungan ute


Idag ska jag till barnmorskan på kontroll. Känns bra att ha tid nu då jag har massa onda sammandragningar som jag inte vet hur jag ska få bort... går inte bort med vila Gråter  Hade inga sådan alls med Vendela så det är en helt ny erfarenhet för mig.



  

Av Monica - 16 oktober 2009 06:31

var jag tvungen att fatta igår. Valet stod mellan att vaccinera mig mot svininfluensan eller inte.... Jag tycker jag har suttit timmar framför datorn och sökt information och inte blivit så klok som jag velat på om det är farligt eller inte. Hade jag varit gravid hade jag faktiskt inte brytt mig så mycket men jag tycker det har varit jättesvårt att bestämma mig för om jag ska ta sprutan ellr inte....

Förespråkarna säger ju att nyttan överväger risken och motståndarna säger att det kvicksilver som är i är farligt för foster även i de låga doserna...Svårt beslut... och man kommer ju aldrig förlåta sig själv om man valde fel....


Iallafall åkte jag och tog sprutan igår... och hoppas, hoppas på att jag gjorde rätt Obestämd

Av Monica - 14 oktober 2009 09:09

I måndags var vi på ultraljud och vi fick reda på att allt var bra med den lilla bebisen och att det är en liten tjej därinne Skrattande Jag ville ha en tjej till men Kenneth ser inte framemot tonårsperioden med två döttrar Cool Det hade ju såklart varit jätteroligt med en liten pojke också men vi kan tydligen bara göra tjejor Tungan ute 

Beräknat datum är 15 mars och jag bestämde igår att jag jobbar fram till 12 februari. Tänker inte blir "tagen på sängen" och inte hinna vila som jag blev med Vendela. Där gick jag hem 6 januari och hon skulle komma 21 januari. Lång tid att vila tänkte jag bara det att hon kom ju 10 januari istället Oskyldig Då var jag trööööött!


Hundarna mår bra Glad I helgen var det sökträning för Axas del och det gick överlag bra. Alla skick blev inte klockrena och jag kände att jag gick för fort fram och lade upp träningen lite fel. Måste vara mer noga nästa gång.

Klippte klorna på dem igår också... vilken skillnad på hundar. Axa ligger på rygg med alla fyra tassar i vädret (NÖJD att jag lagt ner så mycket tid på avslappning Skrattande) medans Nigma drar och sliter och piper.... Nigma är ju rädd om sina tassar tack vare alla sina tåoperationer så det är inte så konstigt..


Vendela mår bra! Hon går på förskolan varje dag förutom måndagar och vi tycker att det fungerar bra. Jag gillar personalen och deras inställning till barnen. Känns tryggt!!



Av Monica - 9 oktober 2009 06:42

Igår när jag hämtade Vendela på dagis kände jag att det kittlade i nacken. Tar dit handen och då sticker det till ordentligt Rynkar på näsan Drar med handen och då kommer det en geting fram, den jävlen har attackerat mig Skrikandes Det gör fortfarande jätteont!! Men jag är så glad att den satte sig på mig och inte på lilla mjuka Vendela.


Träffade Kristin på Haninge BK, Anna blev tyvärr sjuk så hon får komma med nästa gång istället! Körde kontakt med Axa och presenterade även apporten för henne. Jag har bestämt mig för ett annat upplägg än jag kört med tidigare vad gäller apportering och hoppas på att detta leder till mindre tugg.... Skrattande Körde även nosduttar och budföring, vilket gick jättebra. Hon är rolig att träna!!


Nigma fick agera hjälp vid platsliggning och sen körde jag lite fotgående, inkallning och fjärrdirigering. Körde igenom skall och kryp också Glad Hon är så glad den lilla pensionären och hon har svårt att hålla sig i skinnet för hon tycker det är så kul att komma ut på plan Kyss


Imorgon är det sök som gäller på förmiddagen och efter lunch ska vi köra hem båten till stan. Det är snart dags för båtupptagning... det är höst!

Ovido - Quiz & Flashcards