Alla inlägg under juni 2008

Av Monica - 12 juni 2008 16:35

VJ var lite ledsen inatt L Hon hade väl lite ont och hade feber så imorse fick hon en alvedon och då blev det bättre. Egentligen skulle vi träffa Berit och Ella idag men jag ställde in. Så idag har vi bara tagit det lugnt och myst. Hon har sovit mycket men vill helst att jag ligger brevid så det har inte blivit mkt gjort... Lite har jag hunnit packa ned i kartonger men det får bli mer ikväll när K kommer hem!

Av Monica - 11 juni 2008 16:36

BVC-besök!

Mammaträff på BVC för sista gången där vi idag pratade lite om sjukdomar.

Vendela fick även sin 5-månaders vaccination och det gick jättebra. Den första sprutan sa hon inte ett pip och vid den andra gastade hon lite men tystnade snabbt J Så duktig!!

Sen sov hon i stort sett hela eftermiddagen och jag ville inte lämna henne så mkt ensam så jag låg brevid henne i sängen så hon kände närhet och trygghet
Av Monica - 10 juni 2008 16:36

Vendela är idag 5 månader!!! Herregud vad tiden går fort... Men det är så roligt och jag verkligen stormtrivs med att vara ledig och vara med henne hela dagarna J

Egentligen skulle vi i mammagruppen åka till Grinda idag men imorse regnade det och blåste så vi sköt på det till en annan dag. Istället träffades vi och gick en vanlig promenad här hemma och satt och fikade i 1,5 timme.

På vägen hem gick vi in i en second hand affär i Ålsten där jag hittade en jättegullig Polarn o Pyret tröja som kostade 89:-

 
Av Monica - 9 juni 2008 16:37

Eftersom jag ibland är så otroligt seg med vissa saker tyckte jag att nu är det dags att ta mig i kragen!! Så jag och VJ åkte till jobbet och hälsade på mina kära arbetskamrater. Dom har ju fortfarande inte fått träffa min lilla älskade dotter.. Men nu så! Alla tyckte hon var söt såklart och hon skötte sig faktiskt bra. Hon fick också jättefina presenter, gulliga kläder och en superfin sagobok. Tack till er!!!

Av Monica - 8 juni 2008 16:38

Grattis Mormor!

Idag fyller VJ´s mormor år!! Vi åkte dit och käkade lite middag och gav en blomma. En riktig present ska hon få senare när Thomas kommit hem från sin semester.

Av Monica - 7 juni 2008 16:39

Tjejhelg på Trosa Havsbad!!

Jag, VJ, Hillevi och Malin åkte till Trosa Havsbad där vi hade hyrt en liten gullig stuga. Våra kära respektive var på Herrö hela helgen och lekte män så vi passade på att mysa med god mat och dricka och kul tjejsnack.

Vi kom dit vid lunch och efter uppackandet gick vi in till stan, 3 km.. VJ var lite grinig så hon ville ju såklart sitta i bärselen.. Det gjorde ju inget den första biten... men efter 1,5 km i stekande sol blir hon allt lite tung..

Vi käkade en lätt lunch i Trosa och glass efter det för att sen gå tillbaka till stugan.

Malin och Hillevi var så himla modiga och badade. Jag skyllde på att jag måste passa Vendela annars hade jag jäääätegärna badat jag med... J

Vi grillade jättegott på kvällen och hade urmysigt och vi skötte oss faktiskt och kom i säng i anständig tid.

 
Av Monica - 7 juni 2008 16:38

Våra män klarar sig ju inte utan en kvinnas stadiga hand så efter utchekning på lördagen drog vi ut till Herrö.

Vilken chock!! Såg ut som ett helt bombnedslag!! Orkade inte riktigt ta in alla röra så vi tjejer drog till Nynäs och käkade lunchoch handlade middag. Ruinerade mig i den rökta fiskaffären! Köpte fisk för över 800 kronor.. Men gott var det tyckte alla och det var ju huvudsakenJ

Ett stort tack till alla som hjälper oss så mycket ute på vår tomt!! Utan allas hjälp hade det varit tungt för oss!

Av Monica - 4 juni 2008 16:40

Klockan 10 idag invaderades tunnelbanan av 8 barnvagnar, vad glada alla var.. J

Det var vi i mammagruppen som skulle åka in till Rosendahls trädgård på Djurgården. Vi satt där i nästan 5 timmar och det var verkligen jättehärligt! Hemåt åkte vi i mindre grupper för då hade klockan hunnit bli efter fyra.. Kanske inte helt lyckat att storma in på tunnelbanan med 8 vagnar i rusningstrafik J

Ovido - Quiz & Flashcards