Alla inlägg den 17 april 2009

Av Monica - 17 april 2009 17:31

Herregud, vad tråkigt det är att vara sjuk!! Både jag och Vendela är dåliga fortfarande och vi är urlessa på att vara hemma.


Jag fick ställa in valpkursen idag då jag har hostat hela natten och halsen är inte bra :(

Imorgon är det planerat att vi ska åka till båten och fixa inför sjösättningen men beroende på hur jag mår kanske K får åka själv.. stackarn, han får jobba på både hus och båt själv nu.


Jag har införskaffat en stor tygbur till Braxen! Jag blev så inspirerad av Fanny Gott på hennes föreläsning att jag måste ge det en chans. Jag såg verkligen fördelarna med att lära hunden burlekar och hennes hundar tyckte verkligen det var en jackpott att få springa in i buren :-) Annars tränar jag på med Axa mestadels enligt klickermetoden. Om jag jämför hur jag gör med Axa mot hur jag gjorde med Nigma känns det här 1000 gånger bättre. Jag har hunden med mig på ett annat sätt.  Jag upplever också träningen mycket lugnare utan allt tjat med kommandon som ändå inte hunden fattar.

Jag läser just nu boken Lydnadsträning i teori och praktik av Cecile Koste & Morten Egtvedt. En bok som ger mig mycket AHA-upplevelser och jag kan rekommendra den starkt!


Nu blir det fredagsmys med familjen :) Thaimaten är på ingång och sen blir det nog någon film när Vendela somnat.

Ovido - Quiz & Flashcards