Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Härlig morgonpromenad!

Av Monica - 25 mars 2009 07:45

Imorse vaknade Braxen såklart vid halv sex så det var bara för mig att stiga upp och klä på mig ... Lade över Vendela till Kenneth så dom kunde sova vidare tillsammans och mysa :-)

Det var strålande solsken och ganska kallt men idag hade jag klätt på mig ordentligt! Vi var ute en timme i solen och gick runt på ängarna och i skogen runt oss. Passade på att träna inkallning, övningen till fritt följ och lite backa som jag påbörjade igår inomhus. Axa tyckte det var lite kallt så det blev korta, korta övningspass. Har även börjat klicka in början till framförgåendet, när hon går ett par meter rakt framför mig så blir det klick+godis. Jag tycker klicker fungerar bra på henne. Hon är en så speedad hund så om jag hade kört samma koncept som jag kört på Nigma hade det nog blivit pannkaka. Nigma har varit tvärtom, henne har man behövt väcka och tända till ordentligt för att få rätt attityd i träningen. Axa har det liksom medfött men det kan ju ge överslag det med och det vill jag inte ha!!


Lilla Vendela och Axa är lika kvällströtta! Vid halv åtta på kvällen somnar dom sött inne i sovrummet :) Inatt var Axa ute och kissa en gång bara, hoppas trenden har vänt!


Vendela har haft lite probelm med att somna själv på sista tiden. Vi har löst det så att hon får somna i vår säng när vi ligger brevid. Sen när vi går och lägger oss flyttar jag över henne i sin egen säng. Hon brukar faktiskt fortsätta sova så vi kör på denna lösning så länge hon är nöjd :)


Jag som tänkte fylla på massa bilder i bloggen igår fick sitta med Kenneths bokföring hela kvällen... Han stack iväg och tränade och jag satt hemma och jobbade...Orättvist!! Men han hade handlat Ben&Jerry-glass till mig när han kom hem så det var ok.


Kenneth och Axa åker ner till Herrö idag på eftermiddagen och Vendela ska vara en stund hos farmor och farfar. Jag tänkte gå från jobbet vid tre och sen tänkte jag gå hem och mysa med min underbara dotter!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 5 april 2011 12:08

och skaffar en gemensam blogg. Jag behåller den här också eftersom jag inte vet om familjebloggning är något som passar oss :) Men vi måste ju prova!!   VÄLKOMNA!! http://juneheim.blogspot.com/     ...

Av Monica - 4 april 2011 12:30

Tog med båda barnen till Minisats idag och det gick riktigt bra! Vendela tyckte det var himla roligt att klättra och åka rutchkana. Evelina var ledsen när jag kom tillbaka men dom sa att det hade hon blivit precis innan. På onsdag ska jag dit igen ...

Av Monica - 29 mars 2011 10:48

Det har blivit en liten bloggpaus... Vi håller på med ett nytt kapitel så fram tills allt är klart kan det bli lite sporadisk bloggning.. Men, här kommer en bildkavalkad:   Vendela blev målad som nyckelpiga på dagis. Hon var så stolt :)    ...

Av Monica - 23 mars 2011 17:26


Vi var borta i knappt ett dygn men på den tiden har det smält bort massor med snö!! Nu är halva altanen framme och jag längtar så tills barnen kan springa ut och in på den precis som dom känner för.   Det är inte långt kvar till vår, sommar och...

Av Monica - 23 mars 2011 14:53


Jag och tjejerna har hängt i Viksjö två dagar. Igår hann vi med besök hemma hos Linda med Isak och Malte.  Isak är cirka 10 måander yngre än Vendela men dom leker bra ändå. Även om de inte träffas sådär väldigt ofta kommer dom ihåg varandra!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards