Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Monica - 20 mars 2009 21:45

Husbygge har stått på schemat hela dagen. Vi lämnade Vendela hos mormor och morfar i Viksjö och tog bara med oss Axa ner. Jag tycker det är bra att hon får utforska världen själv utan tant Nigma att gömma sig bakom.

Vi fortsatte med vår fotolist i korridoren och ljusrampen uppe i taket. Under tiden vi höll på att bygga passade jag på att träna inkallning med Axa, kontakt och så har jag påbörjat en övning sombygger på klossmodellen (Morten Egtvedt). En grund för utgångsställning och vändningar på stället. Idag ska jag försöka påbörja backning.  

Jag använder klicker till all träning och det fungerar kanon på den lilla tjejen.


Nåväl, på kvällen åkte vi för att hämta Vendela och vi fick middag av mormor och morfar. Stort tack!! Det är så skönt att slippa laga mat efter en hel dags arbete.


Imorgon är det dags för husbygge igen så nu blir det sängen och så hoppas vi på en lugn natt... Axa har faktiskt börjat sova bättre, men vaknar fortfarande vid halv sex... Men jag har kommit på att det är för att hon är hungrig så jag går upp och ger henne frukost och sen får hon gå ut och kissa. Sen går hon och jag och lägger oss på soffan en stund där hon somnar om och jag läser lite :-)


Ska försöka få till tid för att lägga upp bilder... snart så!


  

Av Monica - 20 mars 2009 21:14

På fömiddagen åkte vi till mormor som skulle vara barnvakt medan jag, Axa och Nigma skulle åka till Järfälla BK och träna. När jag kom till klubben stod Kristin och pratade med Anna som har broder Aztor! Kul att träffas!! Vi ska snart börja samma valpkurs och det ska bli jättekul :D Hoppas Anna hänger på våra vanliga träningar också!


Min faster och farbror kom förbi och hälsade på lilla Axa :) Dom har följt Nigma sen hon var valp och var nyfiken på min nya stjärna. Jag blir så glad när släkt och vänner engagerar sig i mina hundar :D


Axa var supertrött och ville nog helst ligga och sova i bilen. Hon hade röjt runt med Nigma i 1,5 timme så hennes ork var slut... Appellplanerna var avstängda så där kunde vi inte träna.. Så vi bestämde oss för att göra en uppletanderuta till Johan och söta Xs! Axa och Azta fick vara med och valla så Kristin och jag tog tillfället i akt att träna på inkallning när det var något annat som lockade :)


Vi åkte hem till mormor och morfar där vi fick middag. *tack*


Vi har äntligen fått tillbaka vår dator som hade ett trasigt grafikkort så nu ska jag ta tag i att lägga in fler bilder och fixa till länkar.


Imorgon ska vi ner till huset och bygga, likaså söndag så helgen blir ganska jobbig.. Kommer nog vara supertrött imorgonkväll..

Av Monica - 20 mars 2009 08:26

Nu så sitter hon still innan hon får mat :)

Hon snurrar fortfarande som en speedad guppy när jag kommer med matskålen men slår ner rumpan i backen när man stannar och tittar på henne :D


Hon kan ha en helt galen attityd den lilla parveln.... Ibland undrar man om stamtavlan verkligen är äkta?! Ska nog fråga Leffe och Camilla en gång för alla om dom inte blandade in nån liten drake och gremlin också... :D Jag tror nog det jag..


Jag har suttit och planerat hur jag ska lägga upp träningen med olika moment. Jag börjar bli klar med tillvägagångssättet för fotgående och apportering. Har även en liten plan på hur jag ska börja förbereda för positionsträning och vändningar på stället :)  Men, men man har ju alltid en klar bild för sig i huvet men sen om det blir så i slutändan, det vet man aldrig :D



Ovido - Quiz & Flashcards