Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Monica - 15 mars 2009 16:22

Lilla Vendela!! Idag när pappa kom hem från Herrö blev hon så glad att hon gick helt själv till honom i hallen utan stöd :)))


Hon har ju gått jättebra senaste 1,5 veckorna och man bara håller händerna nära midjan. Vi har inte hållit i men hon har velat ha händerna där som skyddsnät :))


Men nu så, går lilla älskade Potteln :)


Av Monica - 15 mars 2009 15:59

Kenneth åkte till Herrö och jobbade så duktigt!! Själv stannade jag hemma med Vendela och Axa. Jag ska ju jobba nu måndag, tisdag och onsdag så jag ville spendera lite tid med tjejerna.


Vi har lekt och myst hela dagen, sovit middag tillsammans och åkte iväg en sväng och handlade på eftermiddagen :)


Axa är jätteduktig. Hon är en väldigt cool tjej! Inte rädd för någonting och svansen är alltid i topp. Hon kommer farande som ett jehu när man ropar på henne och så smäller hon ner rumpan i backen :) Jag kör klicker på henne och det fattar hon utmärkt!

Jag kan sitta med handen full med godis utan att hon försöker ta dom! Tog inte alls många gånger innan hon fattade att försöker hon ta dom själv får hon inget! Detta var en övning jag läste i en artikel av Fanny Gott på www.klickerklok.se , en otroligt duktig hundtjej!! Man sitter med godis i handen och försöker hunden ta dom själv stänger man bara handen. Öppnar handen igen och stänger den igen om hunden försöker ta själv. Hunden får inget godis förän man kan öppna handen och hunden väntar.

När hunden fattar detta lägger man godiset på backen. Täcker över handen när hunden vill ta och plockar själv upp och ger när hunden väntar. Detta leder till att hunden inte bryr sig om godis på backen. Tycker jag låter alldeles ypperligt!! Tänk på appelplan när folk dräller godis runtomkring, då har man en hund som inte bryr sig:)

Har nämligen tänkt den tanken gällande Nigma många gånger då hon är som en utsvulten myrslok ibland... :D

Ovido - Quiz & Flashcards