Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Monica - 24 juni 2009 23:11

I gassande sol, säkert över 30 grader och otroliga bilköer skulle jag åka ner till Herrö där Kenneth jobbade med huset.... Det var skitvarmt i bilen för AC:en verkade inte fungera..


Mitt i kön i Södra länken började tempen i bilen stiga och stiga och är helt plötsligt på max... en bra kvinna reder ju sig själv så jag ringer Kenneth :-)


- Vad ska jag göra? Det lyser en varningslampa som säger att det är hög motortemperatur!


- Ah, då får du sätta på max på fläkten och högsta värmen!

 

- Vadå? Skämtar du?? Det kan jag ju inte göra! Det är skitvarmt i bilen och det är stillastående kö i tunneln, jag kommer smälta bort. 

 

- Gör nu så annars kommer motorn börja koka!


Kan ni fatta?!

Max värme i en redan överhettad bil inne i tunneln... vevade ju ner rutorna men det var ju som att sticka huvudet direkt i bilens avgassystem.


Hemskt! Så nu SKA vi köpa en ny bil!!!





Av Monica - 24 juni 2009 23:09

Jag jobbar nog på en av de vackraste arbetsplatserna i Stockholm :)


Precis vid Norrvikensjön i nyrenoverade lokaler med fårhage precis vid vattnet. När solen skiner är det underbart att sitta ute och äta lunch med glittrande vatten som utsikt :)


Ser ni fåren mellan träden?!

Ovido - Quiz & Flashcards