Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Monica - 8 januari 2010 10:18

Imorgon är det dop för min söta lilla brorsdotter     Jag har fått äran att vara en av faddrarna och jag ska läsa följande dikt i kyrkan:


Det är som ett mirakel när ett barn blivit fött

ut kom en liten människa som ingen annan mött!

 

Ett spädbarn är så vackert och dess doft helt underbar

Och det är nåt visst med blicken som är sällsamt vis och klar

 

Från den stund man tar emot det blir inget mer detsamma.

För ett barn förändrar livet för sin pappa och sin mamma.

 

Ett sånt hav av ömsint kärlek som plötsligt väller fram

För detta lilla under som ännu vägs i gram.

 

Köra Malin, kära Thomas, ett barn livet er gett,

Ni tre, ett starkare band har ingen annan sett.

 

 

På söndag fyller mitt lilla mirakel 2 år    Tiden har gått så fort!!! Det blir lite kalas med närmsta släkten. Jag hann med ytterliggare en omgång magsjuka vid nyår så jag orkar faktiskt inte ha barnkalas..

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards