Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Felmätta fönster?!!

Av Monica - 4 december 2008 09:48

Vendela sov otroligt dåligt inatt så vi var ganska sega imorse. Men till lunch kom vi iväg till Täby C för att titta lite i affärer. Jag hittade en röd klänning som VJ ska ha på julafton J

På eftermiddagen kom K hem tidigt så vi åkte ner till huset för att titta på alla våra fönster!!! Jättefint J MEN, de två stora fönstrena som är i vardagsrummet hade tydligen inte passat?!! Hur svårt ska det vara? Det är ju standardmått på det huset... vi har ju inte kunnat göra några speciallösningar alls.... Kan ju bara tänka mig hur det hade blilvit om vi hade kunnat göra det.. Happ, så nu får vi se när vi får de fönstrena. Fortfarande är det ingen som ringt och sagt det till oss utan det var våra byggjobbare som sa det.

Det händer saker i huset!! Vi har ju inte varit helt nöjda med den lösningen på ryggåstaket som A-hus gjort. Vi har ju tagit bort ett sovrum för att få större vardagsrum och då vill vi ju ha ryggåstak i hela rummet. Men titta på ritningen nedan; förvisso är den spegelvänd mot vårt hus men man ser att ryggåstaket slutar innan det borttagna sovrum 3.
Men, nu har våra duktiga byggjobbare öppnat upp och modifierat takstolarna så vi får ryggåstak i hela vardagsrummet!!! Jättefint kommer det bli J Ska försöka ta bilder på lördag då vi ska ut och visa mormor och morfar huset.

 

På vägen hem från Herrö släppte vi av K i stan där han skulle träffa Thomas, Martin och Bången för att äta middag och dricka lite öl. Det behövs att få tänka på lite annat och inte bara huset hela tiden. Jag och VJ åkte ut till Baylake och umgicks lite med mormor, morfar och Nigma. Jag och V ska dit imorgon igen och baka julkakor J Om hon är helt frisk då ska vi också passa på att ta en sväng förbi Linda och Isak och se hur han växer J

På förmiddagen imorgon har vi även köksmöte med Kvik... Då ska vi bestämma oss att vi vill ha svarta luckor!!! På kvällen tänkte jag försöka komma iväg och träna, nu är jag tillräckligt frisk för att köra lite lätt J


   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 5 april 2011 12:08

och skaffar en gemensam blogg. Jag behåller den här också eftersom jag inte vet om familjebloggning är något som passar oss :) Men vi måste ju prova!!   VÄLKOMNA!! http://juneheim.blogspot.com/     ...

Av Monica - 4 april 2011 12:30

Tog med båda barnen till Minisats idag och det gick riktigt bra! Vendela tyckte det var himla roligt att klättra och åka rutchkana. Evelina var ledsen när jag kom tillbaka men dom sa att det hade hon blivit precis innan. På onsdag ska jag dit igen ...

Av Monica - 29 mars 2011 10:48

Det har blivit en liten bloggpaus... Vi håller på med ett nytt kapitel så fram tills allt är klart kan det bli lite sporadisk bloggning.. Men, här kommer en bildkavalkad:   Vendela blev målad som nyckelpiga på dagis. Hon var så stolt :)    ...

Av Monica - 23 mars 2011 17:26


Vi var borta i knappt ett dygn men på den tiden har det smält bort massor med snö!! Nu är halva altanen framme och jag längtar så tills barnen kan springa ut och in på den precis som dom känner för.   Det är inte långt kvar till vår, sommar och...

Av Monica - 23 mars 2011 14:53


Jag och tjejerna har hängt i Viksjö två dagar. Igår hann vi med besök hemma hos Linda med Isak och Malte.  Isak är cirka 10 måander yngre än Vendela men dom leker bra ändå. Även om de inte träffas sådär väldigt ofta kommer dom ihåg varandra!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards